Het Zuidereiland

27 december 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vanuit Napier zijn we via Palmerston North naar Wellington gegaan Waar de dolfijnen in de baai zwommen. Daar met de bus naar het centrum en voordat we gingen shoppen hebben we het prachtige moderne museum te Papa bezocht, dit ging over de geschiedenis van Nieuw-Zeeland! we gingen de volgende dag al vroeg met de boot naar het Zuidereiland en werden verwelkomd met een kersttractatie. De boot zat helemaal vol. Via de Queen Charlotte Road kwamen we in Wairau Valley waar we voor 2 nachten een camping hadden geboekt. Het was er erg rustig en er stonden alleen maar Nieuw-Zeelanders. De volgende dag was het kerst en werd er afgesproken om samen te gaan brunchen en iedereen zou wat meenemen. Wij hebben pancakes gebakken en we hadden nog crackers,bij gebrek aan wat anders.😉 Uiteindelijk stond de hele tafel vol en waren de pancakes een succes. Er werd de hele dag verder flink alcohol genuttigd, mede doordat het alleen maar regende. We waren blij om de volgende dag weer verder te kunnen en zijn naar de westkust gereden. Onderweg nog een hangbrug bewandeld in een park. De natuur is zo verschrikkelijk mooi en afwisselend, dat is niet te omschrijven. In Westport hebben we een zeehondenkolonie gespot en in Punakaiki waar we hebben overnacht waren de Pancake Rocks te bezichtigen, ongelofelijk zo mooi en het pad er naar toe, zo mooi aangelegd. We kwamen er een jongen tegen, die naast ons in het vliegtuig zat, hoe toevallig.🍀 Via Hokitika waar de Jade vandaan komt zijn we nu in Franz Jozef/ Waiau. De helicopters vliegen af en aan naar Fox Glacier. Wij hebben besloten om dit niet te doen. Het is nu gelukkig weer mooi weer.

1. Henny en margriet:
    27 december 2018
    Wat mooi . nog veel plezier.
  2. Corry rosink:
    Prachtig!! Veel plezier nog x
  3. Karin:
    Blijf genieten, mooi verhaal.😘
  4. Marinus:
    Mooiiiiiiiiiiiiii
  5. Fred Rosink:
    27 december 2018
    Mooi verhaal en mooie foto's, geniet er nog lekker van,groetjes Fred en Gerda.
  6. Jaap en Frieda:
    27 december 2018
    Mooi hoor, prachtige plaatjes.
  7. Thijs ( tweede keer mijn naam ):
    28 december 2018
    Mooie verhalen, genieten en have fun.
  8. Joke van Petten:
    31 december 2018
    Geniet nog verder van jullie mooie reis en een gelukkig Nieuwjaar gewenst!