De Stille Zuidzee

19 december 2018 - Napier, Nieuw-Zeeland

Bij een supermarkt, kwamen wij een Nederlands stel tegen en raakten wat aan de praat. Zij kwam mij zo bekend voor en bleek op de tv te zijn geweest bij all you need is love. Na 6 jaar waren zij weer bij hun zoon in Thames. 😉 Na allerlei kronkelwegen hebben we overnacht aan de Stille Zuidzee bij Coromondel, met een prachtige zonsondergang. Er stonden vnl. Maori’s  met grote boten om te gaan vissen. Er werd daar dus John Dory gevangen. De volgende dag  gingen we naar de Hot Water Beach, maar alleen met eb kon je warm water opgraven en dat duurde nog 4 uur. Dan maar op weg naar Rotorua waar veel thermen baden waren. We kwamen  onderweg al dampende plekken tegen en dit stonk erg naar zwavel. Bij het infocentrum konden we eindelijk even fatsoenlijk internetten en hebben informatie gevraagd over Tongariro en de trekking. De camping ligt in een Nationaal Park en is gespecialiseerd in expedities voor zomer en winter.

Wij hebben de Tongariro alpine crossing gedaan, het duurde 8 uur en was 19,4 km en 2247 hoog. We hebben het geweten!! Het was een zware en gevaarlijke tocht, goed dat het thuisfront het niet heeft geweten. We hebben trouwens wel mooie foto’s kunnen maken. Op het laatst hadden we allebei last van onze knieën ( heupen,rug e.d.) 2x gevallen(Thea)😩

Van Tongariro zijn we naar Napier gereden waar we op een camping staan van Nederlandse eigenaren. Hier komen we twee dagen tot rust.🍀

1. Marinus:
    19 december 2018
    Wat een mooie reis maken jullie.
  2. Jan Siebring:
    19 december 2018
    Leuk om jullie te volgen.
  3. Fred Rosink:
    19 december 2018
    Het is prachtig, maar jullie moeten niet van die gevaarlijke stunts uithalen op jullie leeftijd 😂😂 groetjes Fred en Gerda.
  4. Karin:
    Prachtig dit reisverhalen. Zwaar maar genieten Geweldig doe voorzichtig.😘
  5. Dirk-Jan en Nance:
    19 december 2018
    Wauw wat mooi! En wat het thuisfront betreft: jullie zijn toch niet te stoppen 😂😉😉😂 als jullie maar voorzichtig doen! Alleen nog geen foto van jullie camper gezien? Ben ik wel benieuwd naar😁 xxx
  6. Thijs ( tweede keer mijn naam ):
    19 december 2018
    Het stukje ziekenhuis hebben jullie zeker weggelaten.
  7. Thijs Gerritsen:
    20 december 2018
    Leuk
  8. Gera:
    20 december 2018
    Hoi Thea en Dick
    Super mooi he. Wij vliegen morgen door naar Palmerson North.
    Vandaar richting Taupo,
    Jullie heel veel plezier
  9. Dick:
    21 december 2018
    Hoi Gera. Kom even een bakkie doen. We zitten op de camping in Palmerson North.
  10. Corry rosink:
    Prachtig!! Wat mooi daar! X
  11. Gera:
    Dat is grappig
    Jullie zijn zo dichtbij
    Wij gaan straks naar napier zijn jullie daar al geweest?
  12. Dick en Thea:
    22 december 2018
    Daar zijn we al geweest. We zijn nu in Wellington en gaan 24 december naar het Zuidereiland. Hebben jullie ook een camper en waar zit Eva?
  13. Gera:
    22 december 2018
    We zijn nu net terug in Pahiatua plaats 20 km van Palmerson North
    Hier wonen Jareds ouders. Vandaag zijn we eerst naar Timita gereden en toen naar Napier
    Super mooi.
    Morgen gaan we naar de kiwie's.
    Na oud/ nieuw rijden we met een caravan via Taupo richting Auckland
    Heerlijk he de warme hotpouls
    We wensen jullie heel veel plezier geniet van alle moooe dingen
    Groetjes
  14. Geert de jong:
    23 december 2018
    Hallo Dick en Thea, mooie kerstdagen in Nieuw Zeeland en een mooi 2019. Vond zelf het Zuidereiland mooier.
  15. Dick:
    23 december 2018
    Dank je Geert, insgelijks.
    Ik ben benieuwd. We zitten nu op de ferry en gaan dan over de queen Charlottedrive naar Havelock.
  16. Gisela Klap:
    25 december 2018
    Veel plezier op jullie geweldige reis.