Lord of the Rings

10 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

In Hampden stonden we vlak bij het strand van de Moeraki Boulders, dit zijn enorme ballen van kalkzouten uit de zee van eeuwen geleden. Gelukkig hadden we prachtig weer, waardoor ze goed uitkwamen. De volgende dag naar Geraldine, moest een leuk stadje zijn, maar stelde niets voor. Op weg naar Christchurch hebben we de Lord of the Rings route gevolgd en kregen een tip bij het tankstation om een half uurtje om te rijden om het allermooiste er van te zien. Ondanks dat het een onverharde weg was, was het, het dubbel en dwars waard. We zagen  mount Hutt en zelfs in de verte Mount Cook. Tevens honderden schapen die verplaatst werden. Ik stapte uit de auto voor een foto, maar werd  tegen gehouden door een hond! In Christchurch zitten we op een hele drukke camping, waar mensen starten met de reis of de volgende dag gaan vliegen. Die laatste categorie moet de camper leeghalen, waardoor er veel etenswaren achtergelaten moeten worden.Omdat wij nog ruim een week rondtrekken, kregen we van iedereen wat.🍀 We zijn vandaag met de bus naar het centrum van Christchurch gegaan en hebben de stad bekeken. Veel gebouwen worden nog hersteld na de aardbeving van 2017. Er is geen oude kern over, waardoor de sfeer er ook niet zo was. Morgen gaan we 4 dagen naar Kaikoura, waar we walvissen willen spotten.😍